.::. کلاس های آموزشی بر خط .::.

سوالات متداول دانشجویان

سوالات متداول

تاریخ: 1399/01/17 - 01:57


1-آیا دانشجویان از طریق موبایل و تبلت امکان استفاده و اتصال به کلاس های آنلاین را دارند؟

برای اتصال بدون دردسر و استفاده از تمامی امکانات کلاس های مجازی، توصیه اکید ما استفاده از کامپیوتر و یا لپتاپ می باشد ولی در صورت عدم امکان استفاده از آن، برای گوشی و یا تبلت های اندرویدی می بایست نرم افزار Adobe Connect را نصب نمایید و از برای اتصال به کلاس حتماً از مرورگرهای FireFox یا CM Browser استفاده کنید.

برای گوشی های آیفون و یا تبلت های بر پایه ios نیز می بایست برنامه Adobe Connect را نصب نموده و برای ورود به کلاس فقط از مرورگر Firefox استفاده کنید.

دقت کنید که به هنگام ورود نام کاربری و رمز عبور، کیبورد شما انگلیسی باشد و ارتباط VPN در گوشی شما فعال نباشد، تا بدون مشکل به کلاس متصل شوید.

 

2- چرا کلاس های ذخیره شده برای من نمایش داده نمی شود؟
کلاس های ضبط شده فقط از ساعت ۲۰ (۸ شب) الی ۸ صبح قابل نمایش است. در صورتی که در این بازه زمانی مراجعه کرده اید و فایلی مشاهده نمی کنید، دلیل آن عدم برگزاری کلاس و یا مشکل فنی می باشد که باید از سوی استاد با بخش پشتیبانی فنی پیگیری شود.

 

3- چطور می توان کلاس های ضبط شده را دانلود کرد؟
در حال حاضر امکان دانلود کلاس های ضبط شده میسر نیست و فقط می توان کلاس ها را مشاهده کرد.

 

3- موقع پیوستن به کلاس با خطای زیر بروزرسانی فلش پلیر مواجه میشوم. چطور آن را بر طرف کنم؟
مطابق عکس بر روی آیکون مشخص شده کلیک کنید و سپس Allow را بزنید.


4- پس از کلیک بر روی گزینه پیوستن به کلاس، با خطای The meeting has not yet started مواجه می شوم. دلیل آن چیست؟

دلیل این ارور این است که در کلاسی که شما قصد ورود به آن را دارید، استاد هنوز وارد نشده است و یا کلاس شما تشکیل نشده است. پیش شرط ورود دانشجویان به کلاس این است که استاد در کلاس ورود کرده باشد.

 

5- پس از کلیک بر روی گزینه پیوستن به کلاس، با ارور فلش پلیر مواجه می شوم. راه حل آن چیست؟

 


ورود به کلاس فقط از طریق مرورگر FireFox امکان پذیر است. ابتدا مطمئن شود که با سایر مرورگرها وارد کلاس نشده باشید.
اگر علی رغم استفاده از Firefox باز هم ارور نصب فلش پلیر را مشاهده می کنید، از بخش اول راهنمای ویژه اساتید یا دانشجویان، نرم افزار Adobe Flash Player 32 را دانلود نموده، فایرفاکس را به طور کامل ببندید و Flash Player را نصب نمایید. سپس فایرفاکس را باز کنید و به کلاس وارد شوید. در صورتی که با ارور آپدیت فلش پلیر مواجه شدید به سوال متداول شماره ۲ مراجعه کنید.

 

6- چرا به هنگام مشاهده جلسات ضبط شده کلاس های مجازی، صدا پخش نمی شود؟

به هنگام پخش جلسات ضبط شده، به صورت پیش فرض صدا در کمترین حد می باشد. مطابق عکس ذیل صدا را زیاد کنید.

 

7- برای رفع خطای Not Authorized به هنگام مشاهده جلسات ضبط شده کلاس ها چه باید کرد؟


در صورت مشاهده این خطا:

ابتدا صفحه حاوی خطا را ببندید.

سپس یکبار بر روی پیوستن به کلاس کلیک کنید تا با پر شدن نوار Adobe Connect فرآیند اتصال به کلاس انجام شود (در این مرحله هر پیغامی نمایش داده شود مهم نیست)

در نهایت صفحه کلاس را ببندید و بعد بر روی مشاهده یکی از قسمت های ضبط شده کلیک کنید.